terdetik dalam hati, menulis ttg kepincangan yg sgt besar dalam pelajar..
apa kepincangan itu?
RAMAI MEMUJI DAN MENBANGGAKAN MEREKA YANG CERDIK TETAPI
PERANGAI MERAKA BURUK.
PADAHAL ADA MEREKA YANG PANDAI DAN ADA SIKAP YANG BAGUS
TETAPI DIANGGAP BIaSA .
dari pengalaman yang lalu, kalu disoal diantara pelajar.. mereka lebih suka terhadap mereka yang bijak ttp perangai mereka yg kurg bagus..
tak perlu diterangkan akibat apabila pelajar menjadikan mereka spt role model.
semua org sudah tahu akibatnya.
kenapa masih kurang lagi kesedarn pelajar dalm hal ini?
mungkin ini satu trend?
mungkin dianggap pekara biase?
secara logik akal la.
perkara ini menjejaskan seorg pelajar.
dari segi akhlak dan moral.
kalu ada la org cm nie.
tanya dia boleh berfikir ke X?
kalu still lagi nk jadikan role model.
alamak ada masalah pemikiran rasional la 2..
paham2 la nak letak diorang kat mane.
kerajaan xde masa nak layan orang macam ni!!!!
bak kata nabil" lu pikir la sendiri"